starrain

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Jenny - 1 februari 2012 13:13

Dagen började med att jag vakna kl sju och undrade vad jag skulle göra så jag drack lite kaffe och började planera dagen, började med att ringa lite samtal.

Så nu är Moas barnkalas på  Lek och Buslandet bokat!!!

 Sen bakade jag kanelbullar   



Och nu vet jag inta vad jag ska fördriva tiden med innan älsklingen kommer hem och det blir middag och idag tänkte jag skulle prova detta :


het kotlettgratäng       


Tillagning

                2-4 pers( beror på hur hungriga..)

4 st fläskkotletter
2-3 dl riven ost av stark modell
1-2 pepparfrukter  (habanero för den tuffe, jalapeno för den fege :-)
En burk tacosås
3 dl vispgrädde
Salt

Gör såhär!!

Bryn kotletterna till fin färg, salta. Lägg kotletterna i en ungsfast form. Finhacka chilifrukterna och strössla dem over köttet. Riv osten (om den inte är färdigriven) och strössla över dem också. Vispa grädden ganska hård i en bunke och tillsätt tacosåsen i den vispade grädden. Blanda.  Bred ut röran over de stekta kotletterna i formen och skicka in kalaset i ungnen på 225 C i ca 12-15 min.
 
Vi får väl se hur det blir men det lätt väldigt gott  
 Man kanske ska ta och dammsuga lite och städa lite nu när man ändå har tråkigt
 
Hoppas ni alla får en fortsatt bra dag
Kramar 
Ovido - Quiz & Flashcards